Trip to Israel, part 1

Bogdi şi Renee m-au ridicat pe la 1 şi am tulit-o spre aeroport. Nu plecam din JFK, ci din Newark, care e în New Jersey, drept care a durat aproape o oră să ajungem. Mi-am lăsat gemantanul la cală şi mi-am păstrat rucsacul (burduşit cu toate gadget-urile) pt avion.

Odată urcat am avut surpriza plăcută că avionul tocmai fusese echipat cu un nou entertainment system, care avea tona de filme, muzică şi jocuri. Practic 240 de filme on demand, cât să-mi ajungă pt multe sute de ore de zbor 🙂 Drept care nu m-am atins de PSP – pe care îl umplusem special cu filme – şi m-am uitat la chestii în avion. Respectiv filme clasice: Casablanca şi Dr. Strangelove. A fost fun că în primele minute sistemul le-a crăpat (de la prea mulţi utilizatori se pare, că toata lumea a dat buluc) aşa că i-au dat un restart. Cu ocazia asta am văzut că era un Linux customizat, că a bootat frumos în text mode, cu init-uri de daemoni ‘n stuff. Fun.

Zborul a durat 10 ore, care au trecut destul de repede printre filme şi Puzzle Quest pe DS. Am aterizat la Tel Aviv la 9 dimineaţa, ora locală. Bons ma aştepta acolo şi împreună am luat un maxi taxi spre Ierusalim. Am mers la el în campus, la căminele de studenţi, unde urma să stau până marţi când veneau restul din România.

După-amiaza am ieşit la plimbare prin oraş şi am stat până seara târziu. Am fost să mâncăm ceva la un restaurant micuţ (aflat într-un anticariat) şi am mers şi prin oraşul vechi, la Zidul Plângerii.

Bons
Me
Dinner appetizers
Wall 1
Wall 2

Luni a fost zi de plimbare prin oraş. Zona turistică, parcuri, grădini, străduţe mici din piatră. Extrem de multă securitate, fiecare loc public – restaurant, cafenea, orice – avea un gigel la intrare care te percheziţiona şi te verifica cu un metal detector. Fiecare autobuz avea pe lângă şofer un security agent care scana toţi pasagerii şi verifica bagajele mai voluminoase. Foarte mulţi soldaţi pe stradă – înarmaţi, evident – de ambele sexe, că în Israel armata e obligatorie şi pt fete.

Vorbind de fete, trebuie să recunosc că pe-acolo sunt unele din cele mai frumoase fete pe care le-am văzut în viaţa mea, practic oriunde te uitai vedeai câte una care-ţi sucea gâtul. Per total, o privelişte foarte apetisantă, probabil ca să compenseze ariditatea locului.

Aperitive la lunch
Stone streets 4
The lion
Camel

Seara am fost la un mall că vroiam să văd ce se găseşte în materie de electronice şi jocuri. Cam jalnic, aveau foarte puţine chestii iar alea care erau aveau nişte preţuri exorbitante. Un joc de DS de exemplu – care în State e 25-35$ – era 400 de şecheli (100$)… Enorm. În schimb mi-a plăcut o vitrină a unui magazin de haine, cu o urare potrivită 🙂

Have a nice ass

Marţi dimineaţa… errr… după-amiaza de fapt (că fiind încă pe timezone-ul de NY am dormit până la 2) am stat prin campus. Mai mers într-un laborator la net, mai băgat o pizza (vegetariană, ca evreii nu au voie să amestece carnea cu laptele. ori una, ori alta), a trecut timpul.

Campus 1
Campus 7
Campus 8
Campus 9

Pe la 5 am mers să închiriem o maşină – un Mitsubishi de 7 locuri, să încăpem toţi – pt că seara ajungeau băieţii din România. Cum nu prea aveam ce face în Ierusalim cu maşina, am luat-o spre Tel Aviv. Pe drum ne-am oprit la Newe Ilan – la vreo 20km de oraş – unde urma să aibă loc nunta.

The car
Wedding spot 1
Wedding spot 2

În Tel Aviv am ajuns pe noapte şi am tras o plimbare pe plajă. Camera mea e cam varză când nu e lumină, aşa că nu se vede mare lucru în poze, dar credeţi-mă pe cuvânt că acolo e Mediterana 🙂

Marea Mediterana
Coastal lights

Am vizitat şi portul vechi (care a facut istorie de multe ori, de la fenicieni la Napoleon).

Cannon
Gate
Tower

Am plecat spre aeroport – care e la o distanţă de vreo 20 min de Tel Aviv – cu o ora şi ceva înainte de ora la care trebuiau să sosească băieţii. Asta pt că nu cunoşteam drumul şi şoselele în Israel sunt mult mai puţin marcate decât cele din State. Bine am făcut, pt că ne-am plimbat cu maşina o ora şi ceva prin oraş şi apoi prin împrejurimi, până am nimerit aeroportul. Am parcat şi am ajuns în sala de aşteptare exact la fix, de n-a trebuit să aşteptăm nici 5 minute.